2008-07-17

Idag har jag garanterat utmärkt mig på DHL. De lär inte glömma mig i första taget, nej då.

Sommararbetare som brakar rakt in i sidan på en motviktstruck i full fart borde bli ihågkomna. Eller?
Man skulle kunna säga att det är full fart på DHL just nu, med nån bokkampanj igång, så är det väldigt mycket pallbox-plockande. Vi snackar alltså 300 liter, kollin på ca 60, och varje kolli är 10 böcker. Sp det blir en hel del.
Anyways.
Efter varje plock, så skyndar man sig givetvis tillbaks till packen, så man kan ta en ny pall och börja om. Och just detta var min bane.
På vägen tillbaks kom det en korsning, varav den ena väggen är helt täckt, med andra ord kan man inte se om det kommer något därifrån förräns man är lite i korsningen. I vanliga fall saktar jag in och ser efter försiktigt, men som sagt. Bokkampanj och jag skyndade. Så full fart mot gången.

Precis när jag kommer fram, dyker motstativstrucken upp.
Jag vet inte om ni kört palltruck, men deras bromsar är inte de bästa. Så chansen att jag skulle hinna stanna på 30 cm eller så var i princip lika med noll.

Så rakt in i sidan. I full fart. En jävla smäll, och den andre truckens lass föll av. Underbart. Jag kan verkligne se hur jag jobbar kvar där om 5 år. Eller 5 veckor.

Olyckor händer, javisst. Men jag var inte uppmärksam, något som är ganska så viktigt när man kör truck. Nåja. Detta är ju något man kommer få höra ett bra tag, i alla fall.

Om man har tur.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket DHL jobbar du på? Viared eller Ramnaslätt?

Hoffe sa...

Viared