2007-06-02

Sketch(es) of the day 2/6

De som känner mig väl vet att jag väldigt ofta sitter och ritar på raster. (och ibland på lektionerna)
Så givetvis sitter man och kluddrar lite medans man väntar på att teorilektionerna ska börja-- så här är några som gjordes nyligen;1: Spidey. Jag är ett spideyfan, har alltid varit, men på sistonde har han gått väldigt långt ifrån den hjälte han var (Läs "början på fallet") Här är iaf en klassisk Spidey mot min favoritskurk - Venom.


2. Gjorde om sketchen, försökte fixa anatomin lite, bättre position med benen osv.
Detta var tänkt att bli den svarta dräkten, som om jag eventuellt tänkte fixa till denna bild, så blir det en invertering på svart och vitt så den fylls i x)


3. Batman. Detta är en av mina favoriter från DC-universumet. Han har aldrig förändrats, utan förblivit den vigilante han var från början.
Nya leksaker och sidekicks, visst. Men han har alltid varit Batman :)
Lite snabb övning på bakgrund med. Med betoning på "snabb"

------------------------------------------------------------------------------------------------

Så, det var de poster jag hade för dagen. Kommer kanske ändra lite smått på titlarna, då jag inte precis lägger upp sketcher varje dag.
anyways, Mer kommer. Men som skrivits tidigare, besök gärna min deviantART-sida för fler bilder som lagts ned litemer tid på :)

2 kommentarer:

Richard sa...

Åh, Hofling ta min lem i din mun
som så många gånger förr
Jag nådde botten, gick på grund
i din mytomspunna stjärt

Åh, Hofling låt mig följa med
till din underbara värld
Där bara du och jag kan se
målet på vår långa färd

Hoffe sa...

du kom att tänka på den när du såg skrevet så tydligt på de båda första bilderna, eller hur?