2008-02-17

Lets turn that frown upside down

De senaste månaderna så har jag var it väldigt negativ på denna bloggen. Det är dags att bryta dne trenden nu med ett positivt inlägg.

Förra tisdagen gav jag mig ut och letade jobb i Borås, genom att bara dyka upp på företag med mina betyg och höra ifall de hade några jobb lediga. Givetvis fanns det inget, men det är inte poängen.

Poängen är att jag faktiskt vågade bara gå in och prata med någon och leta jobb.
De som känner mig vet att jag inte är den som gärna pratar med främlingar, och att jag är rätt så asocial (eller osocial? Blyg, helt enkelt.). Så tisdagen var ett stort steg för mig. Även om jag inte fick något arbete, så ligger åtminstonde mina betyg nedslängda i någon låda på företagen, och jag har fått en livserfarenhet, så att säga.

Inga kommentarer: