2007-08-05

Deadline.

Ett forum jag hänger på ganska ofta har ett subforum för det svenska fanzinet "Svenska SuperSerier". En av de som samarbetar med den tidningen hade för ett tag sen ett manus och ville göra ett projekt.
Projektet gick i stort sett ut på att flera tecknare gjorde 2 rutor var av manuset. En ypperlig idé tycker jag. Skulle utan tvekan generera en intressant tidning där man får se flera olika stilar.
Man kan säga att det vore steget längre gentemot vad man får se i diverse serietidningar idag, där del 1 tecknats av tecknare A, och del 2 av tecknare B.

Hursomhelst; Det var 8 tecknare, men 4 st som hade anmält sig helt frivilligt till detta projekt hörde aldrig av sig när deadline var över. Något jag tycker visar på stor brist av respekt. och stor "oproffsighet"
Ok, om de nu hade kontaktat författaren och förklarat att de inte skulle hinna i tid, det hade varit en sak. Men nu hörde de aldrig av sig. Väldigt oproffsigt.
Jag var inte med på detta projekt, men det hindrar mig inte från att tycka det var extremt tråkigt å författarens sida, och känna för att dra upp ämnet här, skriva av mig lite mer.

Jag sitter inte "på mina höga hästar" här och menar att jag är perfekt när det gäller sådant. Jag har missat deadlines för teckningar. Men jag har alltid kontaktat den jag samarbeta med/åt och förklarat situationen.

Manusförfattaren ifråga har nu blivit bränd så många gånger när han försökt sig på sådana projekt så han kommer inte försöka igen. Mycket tråkigt.

Inga kommentarer: