2007-08-31

Jag älskar "junkmail"

Ibland känner man sig bara tvungen att öppna ett av alla hundratals junkmails man får..

Den gode herr Barr Thomas Hooper (värsta namnet, dessutom!) var så trevlig att skicka mig ett mail idag. Det började såhär;


Dear Beloved in Christ
It is by the grace of God that I received Christ, knowing
the truth and the truth has set me free.

Där slutade jag till en början att läsa mailet.
Men då jag hade öppnat mailet i syftet att se vad för skräp jag fått så läste jag vidare ändå.
Och där stod något väldigt intressant, förstår ni!

Iam Barrister Thomas Hooper, (Herr Hooper kan inte skriva "I am".. Hoffs anm.)
the legal adviser to late Mr.and Mrs. Norbert Blake, an American couple that lived in my Country, Britain (England) for over 25 years before they both died in a car crash on the 4th of October, 2000.
They were so dedicated to God but they had no child till their death.

Sen följer babbel om hur rika de var osv osv.

I then came across your address on the Internet as I was browsing through a Christian site, (ett "WTF???" Passar in här.)
and as a matter of fact, it is not only your email that I saw on the site initially, but after my fervent prayer over it,then you were nominated to me through divine revelation from God, (Gud valde ut mig av alla människor. Jag som verkligen behöver pengarna. Tackar tackar!) I have notified the bank where I deposited the funds that, and the bank has since been waiting for my authority.

Så efter att ha läst (nåja, scrollat) igenom all text, så visar det sig att allt jag behöver göra för att tjäna 9 miljoner dollar att ge honom lite kontouppgifter och dylikt!!!!! Helt otroligt alltså, jag ska bli rik! wooh, tropiskt semesterparadis här kommer jag!

Tack, herr Hooter (felstavning med flit,då jag tänkte på en viss resturang när jag först läste namnet.) må Gud komma till Dig i dina böner och våldta dem. Eller vad nu de religösa typerna vill att Han ska göra med dem.

Kanske vill de han ska våldta några korgossar med dem?

Inga kommentarer: