2008-05-11

Man borde...

...försöka skaffa sig en flickvän.

Men det blir aldrig av. Jag är en av de tusentals blyga killar som ser mig själv som fet och allmänt icketilltalande för det motsatta könet.
Så är det bara. Inte ens alkohol kan få mig till stadiet att ragga på krogen. Det är mitt handikapp.
Snacka med polares flickvänner går bra, för där behöver man inte försöka.

vad får mig att bli sånhär idag nu då, och gå från allmänt nördsnack till deprimerande inlägg?

Jo, gårdagen.
Som sig bör med datornördarLANar vi då och då. Och nu när det är sommar i luften, så tänkte vi att det vore roligt att grilla och ta ett par öl. En av polarnas flickvän kom dit (en väldigt fin tjej, vill jag tillägga. trevlig och ser väldigt bra ut). Och man kan inte undgå att lägga märke till hur de håller på lite smått. Pussas och ligger så mysigt i soffan när vi ser på film och liknande. Och allt jag kan tänka är...

Jag vill ha detdär.

Ja, tro't eller ej, men jag vill ha en tjej. Men varför går jag inte ut och försöker skaffa en tjej?
För att allt jag kan tänka är att "Jag är en arbetslös, lönnfet datornörd, som aldrig haft en tjej, och som knappt vågar gå fram och prata med tjejer."

Detta är min mentalitet. De tjejer jag "brukar" snacka med är min granne - kusinen och polares flickvänner, som alla säger att jag är jättetrevlig och lätt att snacka med.

Varför har jag inte lika lätt att snacka med icke upptagna tjejer och försöka få något på gång där?

Får helt enkelt försöka med S, den enda (såvitt jag vet) ickeupptagna tjej som pratar med mig, och som jag, om än med smått sluddrandes och ibland Yoda-formulerade meningar, faktiskt kan snacka med.

Suck.. Jag kommer nog bli en Andy Stitzer...

Inga kommentarer: