2007-05-28

Parkering

Så, idag provade man på fickparkering för första gången.
Inte så svårt som många säger.
Ofta hör man ju "fy faan fickparkering är så jävla jobbigt" och liknande.
Fullt ut när du är vid sidospegeln på bilen du ska in bakom - sen när du ser bilen som kommer hamna bakoms registreringsskylt i din vänstra sidospegel så är det troligen dags att räta upp.

så, vad är det som är så svårt med det egentligen?
Principen med att stanna på typ allégatan för att sen backa in kan kännas stressigt, det förstår jag. att blocka trafiken är aldrig roligt.
Men många verkar ju inte klaga på just sådant, utan på att det ska vara så svårt att fickparkera.
Nu vet jag inte om jag bara hade väldigt enkelt för just den manövern, men principen verkar ju ganska enkel.

Nåja, Detta var väl mestadels en retorisk fråga kring varför så många bävar inför detta.
För min del får det gärna komma på min uppkörning. Hellre det än att backa runt ett hörn, anyways.

1 kommentar:

Pedagogen sa...

Backa runt hörn är def. lättare än fickparkering, eftersom du generellt bara har ett objekt att hålla god koll på (mur/buske/stolpe/whatever) i endast en spegel, plus normal koll efter barn/cyklister/mopedister/whatever.

Med fickparkering är det mycket mer att hålla koll på - samt som du säger, det är aldrig kul att uppehålla trafiken, speciellt inte i Borås :)