2007-10-09

Dagens bild


Dagens bild blev fanart. Som synes (Om inte annat hoppas jag att det gör det) är det Batman och Deadpool på bilden.
Det blev lite tråkigt med denna bilden, då jag från början hade tänkt mig en någorlunda maffig bild där man såg dem slåss på ett hustak, med Batsignalen bakom Batman. (Detta förklarar varför skuggningen är som den är på Deadpool.) Men efter flera misslyckade försök med att teckna husen så gav jag upp och slängde ihop de båda figurernas symboler. Enkelt, jag vet. Men det funkar, och det är det viktigaste, eller hur?

Vill själv påstå, utan avsikt att skryta, att jag börjat bli betydligt bättre på sistonde. Anatomin känns bättre - visst, det är muskelberg som vanligt, men musklerna ser ut att sitta på rätt plats nu. Fortfarande osäker på de olika lederna i armarna och så vidare, men övning ger färdighet, som man säger.

Och jag vet - Pistolen ser jävligt ful ut!

Inga kommentarer: