2007-10-25

Valve...

Ok, så ingen missuppfattar mig nu;
Jag älskar Valve's spel.
hl2, ep1 & 2 - Underbara.

CS:S - Ok, jag föredrar fortfarande det gamla 1.6, men det är fortfarande hyffsat roligt att lira det public med polare.

Team Fortress 2 - Åh herregud, jag bara älskar det!

Det jag avskyr är dock: STEAM
och sättet man skaffar produkter från Valve

Jag köpte The orange box. Man betalade alltså 500 kr för två DVD-skivor.
Men såvitt jag märker, är det inget på dem förutom en installationsfil för steam (om man "utforskar" skivan, dvs) och så en aktiveringskod på en lapp i fodralet.

Man måste fortfarande ladda ned alla installationsfiler. Det blir ganska irriterande i längden, när man har något som krånglar med spelen så man måste ominstallera det. Tar ju säkert 1½ timme att ladda ned allt och uppdatera.

Så det vore ganska mysigt med riktiga installationsfiler på skivan.

2 kommentarer:

Richard sa...

Kan väl tycka det ;P Åtminstone med alla originalfiler. Är väl förståeligt att uppdateringar o sånt inte kan finnas med men det kunde ju varit som wow iaf.

Hoffe sa...

Precis.
Var ganska besviken när jag köpte OB, tack vare just installationsdelen.
Förväntade mig att det skulle poppa upp en ruta där jag frågades om jag ville installera boxen, som det var när jag köpte HL2. Men icke sa Nicke. Valve borde ta sig en funderare om detta.

Blev ju inte mycket roligare när jag installerade om TF2, för att märka att det inte hjälpte. 1½timme i onödan. Sen fick jag avinstallera allt och dra om HL2 episoderna, TF2 och CS:S. Var inte den roligaste dagen då alla tar ca en timme vardera.