2007-10-17

Ännu ett år har gått

Så.. Nu är jag 21 år, in på minuten.
Märker ingen skillnad mot igår, men så brukar det ju vara.
Tänkte att det kanske är dags att göra en liten recap mot mitt första inlägg - Mitt liv är skit...

*suck* Nåja.. snart kan man ju iaf säga att man har körkort då. Förutsatt att man får tummen ur och börjar råplugga teorin, utöver att gå dit och lyssna på Anders när han pratar på."
Så, nu 5 månader senare så sitter jag här och väntar på min uppkörning som jag har nästa tisdag. det känns faktiskt jävligt gött.

Sen ska man försöka få ett jobb också.
Så, jag har inget jobb än, men precis som med körkortet så är det alldeles runt knuten, då jag är uppskriven på Arbetsförmedlingen nu och redan imorrn så ska jag in och snacka lite med min handledare Carola.

Och gå ned i vikt så man möter samhällets ideal.
Ok, där är jag inte än. Men jag försöker. Jag gör mina situps, försöker äta rätt, dricker knappt nån läsk utan håller mig till mineralvatten. Så det är väl på rätt väg i alla fall.

Allt som allt, så känns det som att jag "äntligen" kan säga att jag börjar bli vuxen.

FY FAN

2 kommentarer:

Pedagogen sa...

Arbetsförmedlingen är bajs, vill du ha ett jobb så bör du istället skicka CV och ringa till en massa ställen.

Få företag orkar ens gå till arbetsförmedlingen för att skaffa ny personal...

Hoffe sa...

Mjo, kan tänka mig det. Speciellt med den koll de har på Arbetsförmedlingen.
Eller snarare birst på koll. Som synes i blogginlägget jag gjorde efter detta om just min dag på arbetsförmedlingen. Ska bli intressant att åka in nu på måndag igen och se om hon har ringt och bokat om med mig utan att jag vet om det.