2007-09-28

Idioti!

Jag avskyr Vem vill bli Miljonär/Postkodsmiljonären eller vad det nu heter i år.
en kvinna får frågan (som jag nu sammanfattar) "vem spelade General Kurtz i Apocalypse now?"
Ok, det kanske inte alla vet. Så hon valde en livlina.
Den livlina jag hatar.

Fråga publiken.

Alltså, oftast så bryr jag mig inte. En del tror hit och dit. Oftast ser man att de flesta i publiken har hjärna nog att veta.
Men nu..
Alternativen jag såg var
A: Martin Sheen
B: Harrison Ford
C:Marlon Brando
D: annan tjomme.

Publikens resultat (ungefärligt);
A:20%
B: 33%
C:23%
D:24%

Huvudsaken var att fler trodde att det var Ford.
Varför ska folk trycka på knappjäveln om de inte vet till 100%?
Jag avskyr verkligen det alternativet. Ok, oftast finns det en majoritet som vet, så man ser en stor skillnad, men det resultat jag såg nyss..
Fy fan för korkade jävlar som inte ser skillnad på Brando och Ford!

Hade det varit mellan Sheen och Brando hade det varit ok. Då hade de i alla fall hållt sig till de två som faktiskt var med i filmen.

Men meh.. Ta bort den livlinan. Snälla. Hatar att se hur en stor del av publiken är idioter.
Vet ni - tryck
Är ni inte säkra - TA BORT FINGRET FRÅN KNAPPJÄVELN!

Inga kommentarer: